Perinatologia

Perinatologia bywa nazywana również medycyną matczyno-płodową, co doskonale oddaje jej kompleksowość. Specjalista perinatologii dba zarówno o zdrowie mamy, jak i dziecka, przez cały okres ciąży oraz poród. W naszej klinice opiekujemy się również Pacjentkami, u których pojawia się wysokie ryzyko powikłań i robimy wszystko, aby doprowadzić mamę i dziecko do szczęśliwego rozwiązania.

Połączenie wiedzy z dziedzin położnictwa, neonatologii, genetyki, chirurgii czy kardiologii dziecięcej pozwala na kompleksowe podejście. Perinatolog specjalizuje się w ciążach wysokiego ryzyka, dlatego warto zgłosić się do niego, szczególnie jeśli Pacjentka ma za sobą poronienia lub powikłania podczas poprzednich ciąż. Fachowa opieka specjalisty perinatologii jest polecana również, jeśli przyszła mama cierpi na choroby przewlekłe np. cukrzycę, choroby serca czy nadciśnienie tętnicze. Pozwala to zmniejszyć ryzyko powikłań m.in. stanu przedrzucawkowego, patologii łożyska czy niskiej masy urodzeniowej dziecka. Do zgłoszenia się na konsultację do perinatologa zapraszamy również Pacjentki w ciąży mnogiej. Nasi specjaliści zapewnią właściwą diagnostykę i w przypadku, takiej konieczności również leczenie w przypadku ciąż bliźniaczych z powikłaniami (m.in. TTTS, TRAP, TAPS, sFGR).

Rozwój perinatologii pozwolił znacznie zmniejszyć odsetek zgonów i powikłań wśród mam i dzieci. Specjaliści są w stanie leczyć wiele problemów zdrowotnych jeszcze w łonie matki, dzięki czemu maluch ma znacznie większe szanse na pełną sprawność, gdy już przyjdzie na świat. Bardzo ważna jest dla nas również przyjazna atmosfera – w gabinecie Pacjentka otrzyma odpowiedź na wszystkie nurtujące ją pytania, aby zapewnić przyszłej mamie spokój i zminimalizować stres związany z oczekiwaniem na narodziny.

Zobacz cennik

Perinatologia w Warszawie

W naszej klinice oferujemy fachową opiekę wszystkim Pacjentkom, które chciałyby skorzystać z opieki perinatologa w Warszawie. Szeroka gama badań diagnostycznych oraz konsultacje ze specjalistami dają przyszłym mamom spokój o zdrowie własne i dziecka, a także pozwalają zminimalizować ryzyko powikłań. Prowadzimy badania prenatalne oraz USG, dzięki którym nasi specjaliści monitorują przebieg ciąży, a w razie nieprawidłowości – tworzą plan leczenia, aby do minimum zmniejszyć ryzyko problemów zdrowotnych u mamy i dziecka.

Specjalista perinatologii prowadzi ciążę: wyznacza kalendarz wizyt, zleca i przeprowadza niezbędne badania diagnostyczne. W szczególnych przypadkach kieruje do szpitala oraz decyduje o czasie i sposobie rozwiązania. Kiedy istnieje taka potrzeba, nasze Pacjentki są również kierowane na wewnątrzmaciczne zabiegi diagnostyczno-terapeutyczne, aby zadbać o zdrowie dziecka jeszcze przed narodzinami. W naszej klinice zdrowie i poczucie bezpieczeństwa Pacjentek i ich pociech znajdują się na pierwszym miejscu.

Dzięki opiece naszych specjalistów, nawet ciąża wysokiego ryzyka nie musi wiązać się z powikłaniami. Pomagamy Pacjentkom bezpiecznie przejść przez okres ciąży, porodu i połogu oraz kontrolować stan zdrowia dziecka, jeszcze zanim przyjdzie na świat. Perinatologia w naszej warszawskiej klinice pozwala zapewniać mamom i dzieciom bezpieczeństwo oraz opiekę na najwyższym poziomie.